Els alcaldes i alcaldesses del Jussà preocupats per l’estat de les carreteres locals
El Pallars Jussà és titular del doble de quilòmetres en carreteres, que les que són competència de la Diputació, Generalitat o l’Estat.
La comarca del Pallars Jussà compta amb un territori extens amb gran nombre de carreteres de titularitat municipal d’accés als pobles, particularitat que dificulta als ens locals, assumir-ne la seva gestió i els costos de manteniment.
En aquest sentit, en l’última sessió del Consell d’Alcaldes es posava de manifest la preocupació dels edils de la comarca davant la impossibilitat de fer front al manteniment d’aquestes vies i la necessitat de que les mateixes siguin assumibles per part d’òrgans supracomarcals, que disposen dels recursos per garantir-ne la vialitat i la seguretat.
Una problemàtica que es considera necessari abordar a fons per part de la Diputació de Lleida i el que respecta a la redacció del Pla Zonal, alhora que també s’hauria d’estudiar la possibilitat de modificar els criteris establerts en el Reglament General de Carreteres, la majoria dels quals tenen dificultat d’aplicació a l’Alt Pirineu i Aran.
Josep Maria Mullol, president del Consell Comarcal ha comentat que “cal tenir en compte que en l’actualitat des dels propis municipis es gestionen 410km de carreteres d’accés a nuclis de població, al marge dels 65 km d’accés a masies habitades o els més de 2.000km de camins agraris i pistes forestals, amb pocs recursos econòmics, tècnics i humans per part dels ens locals”.